Megnéztem

Elefánt

2011. szeptember 19. 11:42 - xxxkathrynx

Nem is tudom, hogy erről a filmről mit is mondhatnék. Gondolom mindenki emlékszik a columbine-i középiskolai mészárlásra. Akkor szerintem nem is kell elmesélnem a történetet, hogy miről is szól a film!

 

 

Úgy gondolta az HBO Films, hogy megér 72 percet ez a történet. Művészfilm vagy dráma? Nem is tudom! Figyelembe véve a vonatott részeket, többi szereplő szemszögéből nézve a történetet, 20-20-20 perces snittek, hosszúnak tűnnek. Néhol azért leköti a néző figyelmét. Miközben az egyik főszereplő fiú zongorázik, közben szoba társa pedig lövöldözős játékkal játszik. Elvégre szeretem az olyan filmeket, amik különböző szemszögből közelítik meg a dolgokat. 

 

Szerintem a rendező így próbál szimpátiát kialakítani a nézők és valamelyik szereplő(k) között. Azért mutatja be így a dolgokat. Minden csak megközelítés kérdése. 

Természetesen az emberbe felmerül a kérdés: "Miért elefánt?" Azért, mert az elefánt soha nem felejt. Ők sem felejtették el, hogy osztálytársaik, iskolatársaik, hogyan viselkedtek velük. Talán nem lettek volna ilyen lelki nyomorultak, hogy neki álljanak mészárolni az iskolába. Nekem sem volt egyszerű középiskolában, de mégis túl tudtam lépni a dolgokon. De ez még is Amerika, a nagy Amerika. Ahol az emberek anti-depresszánsokon élnek és gyors éttermi koszton, ahol a csillogás vagy a nyomor marad. 

Amikor ilyen eset történik Amerikában mindig megpróbálják valamire ráhúzni TV, zene, képregények, számítógépes játékok. És mire valók a pszichológusok, kérdem én?! Egy csendes, elzárkózott, kiközösített diáknál nincsen rosszabb, főleg ha nem fordulhat senkihez. Magába folytja a dolgokat és előbb-utóbb robban és rosszabb esetben ezek lesznek a következmények.

Mindenki írja, hogy ilyen meg olyan "király!" ez a film. Szerintem egy átlagos film, jobban is meg lehetett volna csinálni. Kevés párbeszéd, hosszú snittek, átlagos amerikai diákok. Mindenkinek nagyjából iskolai tevékenységébe bele kukkanthatunk. Jobban is meg lehetett volna csinálni.

Belegondolni borzalmas, hogy ez tényleg megtörtént. Nem tudom, hogy hogyan lehet ilyen hidegvérrel mészárolni. Egyszerűen felfoghatatlan! Kell egy kis idő, hogy az ember megeméssze ezt a filmet! Nem egyszerű! Kis időnek el kell telnie, mire az ember felfogja, hogy mi is történt, mit is látott!

10/8

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://megneztem.blog.hu/api/trackback/id/tr823238061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása