2013 első negyedévben az RTL Csoport magyar nyelvű csatornái tovább erősítették piaci helyzetüket. Míg tavaly a 18-49 éves korosztályt vizsgálva egész napban 29,1% volt a közönségarány, addig 2013 első negyedévében ez a szám – elsősorban a Film+, a Prizma, a Sorozat+, az RTLII és a Muzsika TV erősödése miatt – 30% lett. Az RTL Csoport magyar nyelvű csatornái a teljes lakosság körében is növelték közönségarányukat, a 2012-es 27,3%-ról 28.4%-ra, ami 1,1 százalékpontos növekedést jelent.
Az RTL Csoport magyar nyelvű kábelcsatornái tovább növelték előnyüket 2013 első negyedévében
2012-ben a Film+ 4.5%-os közönségaránya (18-49 teljes nap) 2013 első negyedévére 5.1%-ra nőtt (18-49 teljes nap), a Prizma TV 0.6%-ról 0.7%-ra (18-49 teljes nap), a Sorozat + 0.4%-ról 0.6%-ra (18-49 teljes nap). De a csak tavaly októberben indult RTLII közönségaránya 2013 első negyedévében már 1.5% (18-49 teljes nap) lett, ami szintén jelentősen hozzájárul az RTL Csoport magyar nyelvű csatornáinak első negyedéves eredményéhez. A Muzsika TV a magyar könnyűzene sztárjaival és számos új műsorral jelentkezik nap mint nap, aminek eredményeként megduplázta közönségarányát a 2012-eshez képest. A tavalyi 0.3%-os közönségarányát (18-49, teljes nap) 2013 első negyedévére 0.6 %-ra növelte. Összességében elmondható, hogy az RTL Csoport magyar nyelvű kábelcsatornái tovább növelték előnyüket 2013 első negyedévében, a 18-49-es korosztály körében a teljes napot vizsgálva 14%-al növelték közönségarányukat ( 12,1%-ról
13.8%-ra) a 2012-es évhez képest, a teljes lakosságot vizsgálva ez a szám eléri a 17%-ot ( 9,8%-ról 11.5%-ra).
13% felett az RTL3
A 2013 januárjában bevezetett RTL3 elnevezésű csatorna-csomag, amely a Film+-ból, a Cool-ból és az RTLII-ből áll szintén beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Az értékesítési rendszer alapját jelentő ún. mirror break –et (tükörbreak) - amelyre az RTL3 épül - az RTL-csoporton belül több országban is alkalmazzák. Ezzel a Csoport 2013-ban új alapokra helyezte a médiapiaci versenyt, és így, a 3 csatorna egy csatornaként való értékesítésének eredményeképpen az RTL3 nemcsak megközelíti, de a hétvégi nézettségi versenyben gyakran le is győzi a TV2-t, teljes napban és főműsoridőben is a 18-49-es korcsoportban.
A 13. héten az RTL3 átlagosan 13,2%-os közönségarányt ért el a fiatal felnőttek (teljes nap, 18-49) körében (RTL II: 2,1%, Cool: 5,1%, Film+: 6,0% - egész napot vizsgálva), ez az értékesítési modell történetének eddig legjobb közönségaránya. A három kábelcsatorna együttesen ezúttal nemcsak hétvégén volt képes maga mögé utasítani a TV2-t, hiszen csütörtökön egész napot vizsgálva az RTL3 13,5%-os közönségarányt ért el a 18-49-es célcsoporton, míg a TV2 csupán 13,1%-osat. A hétvégén már megszokott teljesítmény ezúttal sem maradt el: szombaton és vasárnap is második lett az RTL Klub után az értékesítési modell az egész napot és főműsoridőt vizsgálva is.
Az első negyedév nagy nyertesei a Barátok közt és a Szombat esti láz
A saját gyártású műsorok közül 2013 első negyedévében a Barátok közt teljesített legjobban az RTL Klubon, a január 9-i adás 15,9%-os ratinget és 33,0%-os közönségarányt ért el a 18-49 éves korosztály körében. Az RTLII legsikeresebb műsora a Szombat esti láz volt, amelynek legnézettebb adása az első negyedévben a március 16-i volt, a 18-49 éves korosztály körében csatornaátlag feletti, kimagasló, 5,9%-os ratinggel és 11,4%-os közönségaránnyal.
Forrás: Nielsen közönségmérés