Megnéztem

A lé meg a Lola

2011. szeptember 12. 16:52 - xxxkathrynx

13 éves voltam, amikor ezt a filmet először láttam a moziba. Nagyon megszerettem. 13 évesen az is tetszett, hogy nem az a tucat, amerikai maszlag volt. Rendezés, színészek, zene, történet minden egyedi volt. Előtte ilyen filmet nem láttam.

Lola és Manni egy pár. Egyik nap Lola kétségbeesett telefont kap, Mannitól, hogy segítsen neki, mert bajba került. Manni, a gengsztereknek dolgozik. Az lett volna a feladata, hogy 100.000 márkát (a film 1998-ban készült az euró bevezetése előtt), kelljen délben átadni a főnökének, de mivel a metrón beparázott a rendőrök látványától, ezért gyorsan leszállt, közbe bevillant a kép, hogy a táskát fent hagyta a metrón, amit egy csöves sikeresen meg is talál. Manni-nak 20 perce van, hogy ezt az összeget átadja a főnökének, felhívja Lolát. A lánynak semmi ötlete sincs, hogy mit lehetne tenni, ezért elkezd futni, hogy megmentse barátját.

Tom Tykwer 3 szempontból közelíti meg a filmet. Azt is mondhatjuk, hogy mindig ott van az a "mi lett volna, ha...". A film alatt teljesen jól érezhető, hogy egy-egy apróbb cselekedetnek mekkora súlya van, még ha mi észre sem vesszük. Bizonyos dogok az adott pillanatban dőlnek el. Mindig is úgy álltam hozzá a német filmekhez, hogy "Nem szeretem!", "Mi ez?", "Nem akarom megnézni!". De ez a történet valahogy érdekelt! Ezután a film után már pozitívabban álltam hozzá a német alkotásokhoz. Igen, vannak jó filmek, amiket érdemes megnézni. Észrevettem én is, hogy a többség, úgy áll hozzá a német filmekhez, mint én régen! :-)

"Minden nap, minden pillanat, ezer döntés,
fuss és változtass az életeden!"

A film pörgős, nincsenek benne vontatott unalmas részek, vágás, rendezés, zene, kamera beállítás tökéletes. A film olyan hatást kelt, mintha egy videoklipet néznénk. Egy 81 perces videoklipet. A zenét is ők keverték ki (Tom Tykwer, Joachim Król), mindent ők csináltak, ami szerintem nem mindennapos! "A lé meg a Lola" (de rossz magyar cím!), a színészeknek is meghozta az ismertséget nem csak Németországban, hanem külföldön is. Tom Tykwer és Franka Potente a későbbiekben is dolgozott együtt "A harcos és a hercegnő" című drámába. Moritz Bleibtreu, pedig "A kísérlet" című film kapcsán lehet ismerős. 

A film, anno az Arany Medve-díjra is volt jelölve. Továbbá számos nemzetközi film fesztiválon nyert. Attól függetlenül, hogy 1998-as ez az alkotás, nálunk csak 2000. májusában mutatták be. A filmzenét is csak Németországból lehetett megrendelni (ahogy én is tettem, pedig nem szeretem az ilyen zenéket, de ez adja magát), itthon maximum 1-2 példányt lehetett elvétve megtalálni. Ha meghallgatod a filmzenét az egész film lepereg előtted. Nagyon összeszedett, nagyon jó, hibátlan film!

Ez a film sok mindenkinek nem tetszik, mert csak annyit szűr le belőle, hogy "ez a hülye nő itt meg rohan, három snitten keresztül". És te vajon megtennéd-e ezt, azért, aki fontos neked? De itt nem ez a lényeg, az ilyenek általában nem is veszik a fáradtságot, hogy megnézzék! 

 

10/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://megneztem.blog.hu/api/trackback/id/tr763220941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása