Megnéztem

A nagy Bond-rangsor

2012. november 15. 09:13 - VVega

fgd.jpg

Talán nem is kellene mondanom, hogy a következő listám mennyire szubjektív. Mostanában újranéztem több Bond filmet is, és úgy gondoltam megosztom veletek, hogy szerintem ki rendelte legmenőbben a vodka-martiniket. James Bondok, a legjobbtól a legrosszabbig.

1. Sean Connery - Az első, a viszonyítási pont, a közösség kedvenc, a férfiállat. Mindig stílusos, egyaránt hiteles amikor humorizál, illetve amikor az eszközökben nem válogatva öli az ellent.

2. Daniel Craig - A modern Bond. Küldetése sikere érdekében bulldogként tör előre, száraz beszólásai pedig a legszorultabb helyzetekben sem hagyják cserben. Megvannak benne a figura klasszikus vonásai, emellett azonban az előzetes elvárásokat messze túlszárnyalva újra is definiálja azt.

3. George Lazenby - A mostohafiú. Majdnem teljesen indokolatlanok az őt ért kritikák, Lazenby nagyszerű Bond, mélységet tudott adni a karakternek, miközben durvábban verekedett, mint Connery és egyetlen éjszaka alatt három légyottot is lezavart. Egyetlen filmjére nem volt készen a kor közönsége, pedig a sorozat egyik legkülönlegesebb, legjobb darabja.

4. Roger Moore - A kissé modoros angol úr. 007-es pályafutása leginkább egy hullámvasútra hasonlít: nagy alakításai, remek filmjei mellett tagadhatatlanul hozzá fűződnek a széria legcikibb jelenetei is. Na persze Brosnan ejtőernyős tsunami szörfözésén kívül.

5. Pierce Brosnan - A kütyübuzi. Szinte teljes egészében a nevetséges módon pontosan helyzetekhez illő high-tech cuccaira támaszkodik, így pedig kiöli a feszültséget és jóval nehezebb izgulni érte. Hát még láthatatlan autója is volt. Hiányzik belőle a tökösség, általában poénjai is erőltetettnek hatnak.

6. Timothy Dalton - A tökéletesen semmilyen Bond, egyértelműen a széria legnagyobb  tévedése. Alakításai jellegtelenek, az akciójelenetek közben súlytalan, egyébként pedig szimplán unalmas. Második filmje után a széria legnagyobb, hat éves szünete következett.

60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://megneztem.blog.hu/api/trackback/id/tr844908071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.15. 17:55:16

Basszus, ennyire nem megy a film, hogy már 2 blog is erről szól? Asszem, akkor inkább kihagyom.

VVega · https://debugme.eu/ 2012.11.15. 18:06:44

Az új Bond film ideális alkalomnak tűnt ehhez a poszthoz. Amúgy nagyon jól megy neki, Magyarországon sikeresebb, mint az Avengers vagy a Dark Knight Rises és már 300.000 fölötti nézőszámot tudhat magáénak :)

Anti Anyag (törölt) 2012.11.15. 18:35:18

Nekem Pierce Brosnan jött be a legjobban, poénjai is jók, a történet is pörgős.

(Különösen az tetszett, amikor a Holnap markában c. részben bedobja a palit a nyomda hengerei közé, majd a tekergőző véres újságszalagra tekint és azt mondja, "nahát mi minden van már manapság a lapokban").

A második Roger Moore, röhögni nagyon lehet rajta, pld. kijön a tengerből makulátlan öltönnyel és frizurával.

Sean Conneryhez túl fiatal vagyok, lassú is nekem.

vladimir964 2012.11.15. 18:41:14

Nekem akkor is James Bond = Roger Moore. Egyedül ő tudta az egész franchise eredeti célját, a "nem vesszük magunkat túl komolyan"-t áthozni a vásznon. Arról meg nem is beszélve, hogy elegancia terén a többiek hozzá képest úgy néznek ki, mint a sültparasztok.

mbond 2012.11.15. 18:53:20

Timothy Dalton jó volt! Szerintem lett volna még enne egy két film.

a rettegett drótos 2012.11.15. 19:14:27

Anyaaa! Itt vagyoook! (egy másik blogon pöppet lehúztam Brosnant Craiggel szemben, hát kicsit elküldtek az anyámba)

pocaklakó minimanó 2012.11.15. 19:16:15

Hejj, ha Vágási Feri (leánykori nevén Charles 'Chuck' Nemchuck) kinn született volna!

zotyesz11 2012.11.15. 19:40:10

Tényleg szubjektív...

Szerintem meg Brosnan a legjobb.
Kautzky Armand a legjobb szinkron hangja James Bondnak; hangjával szinte már védjegy A nevem Bond, James Bond. És ha Kautzky Armand akkor Pierce Brosnan.

Fenomenális jeleneteket alakított, mint a tankos üldözés Szentpétervár utcáin, amikor rommá töri a fél szovjet-orosz rendőrséget, majd a jelenet végén (a tankban ülve) stílusosan megigazítja a nyakkendőjét.
www.youtube.com/watch?v=yy-MKdRwhHs

Vagy amit előadnak az öreg Q-val:
www.youtube.com/watch?v=smou7nQTcis

Vagy az egyik legizgalmasabb Bond nyitójelenetben, A holnap markában:
www.youtube.com/watch?v=k6y3lwwokg4
Az admirális értetlenül áll, felteszi a kérdést:
- Mi a fenét művel?!
M hideg, közönyös hangon válaszol:
- A munkáját.

Sean Connerynek mai szemmel nevetségesnek tűnnek a verekedős jelenetei.

Daniel Craig filmjei a pörgös akció film standardből az unalmas krimivé silányította a sorozatot. (Ez nem az ő hibája)
Megjegyezném azt is, hogy ha James Bond, akkor speckós kütyü. Most ezt megpróbálják leválasztani, kevés sikerrel.

Ebből a szempontból elég ötlettelenre sikeredet a Skyfall, amit én is moziban láttam.
Én kicsit untam magam, most így utólag már nem nézném meg moziban, mert nem ezt vártam.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.11.15. 19:50:10

Bond éppen a kütyüktől lett az ami. Pontosan ezeket vártuk legjobban a filmekben, hogy a Q osztag milyen agyament újdonsággal áll elő. Ezért lenne Brosnan a legjobb, de a Gyémántok az örökkévalóságnak a legjobb film.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.15. 20:25:37

@chipanddale74: Egyetértek. Az tényleg nagyon-nagyon jóra sikeredett. Technikailag magasan a legjobb Bond film, de jó a történet is, Brosnan is nagyon jó volt benne.

Craignak éppen azért rossz, mert ezt kellene űberelnie.

Craig első filmje kifejezetten unalmas volt, a második már jobb, a Skyfall-t nem tudom, még nem láttam.

Amúgy Brosnan-nak van egy nagyon jó filmje, a Negyedik záradék.

danzig 2012.11.15. 20:30:47

A legjobb Bill Murray "az ember, aki túl keveset tudott" című filmben. Szerintem!

egyinges 2012.11.15. 20:30:59

1. Connery
2. Moore
A többiek futottak még kategória

VVega · https://debugme.eu/ 2012.11.15. 20:43:21

Megértem, hogy miért kedvelitek ennyien Brosnant, én pont ezen indokok miatt bírom őt kevésbé, itt jön be a teljes szubjektivitás. Főleg azt nézve lenne érthető az ő előrébb helyezése, merthogy ugye a mai fiatalabb generációknak ő volt "A" 007-es, hiszen '89-től '95-ig nem készült új rész, onnantól pedig gyakorlatilag egészen 2006-ig az Brosnan számított James Bondnak.

George Lazenby-ről kevés szó esik, láttátok az ő filmjét, az Őfelsége titkosszolgálatábant? Egészen különleges darabja a sorozatnak, érdemes megnézni. Sajnos túl éles váltásnak bizonyult Connery után, ezért egész igazságtalanul bánt vele az akkori közönség és kritika is.

Viktus 2012.11.15. 20:52:13

@Anti Anyag:

Jó film az új bond ... főleg az idei sivár felhozatalban.

Viktus 2012.11.15. 20:57:46

@Anti Anyag:

Pierce Brosnan ? Ne nézd meg ez nem olyan sz*r, mint amihez szoktál. :D

TomAce 2012.11.15. 20:59:26

Lazenby filmje nagyon jó, megérdemelte volna a Diamonds are forevert is. Eleve így is lett volna, az Őfelsége... vége eredetileg annak lett volna a nyitójelenete, csak mikor Lazenby bejelentette, hogy kiszáll, betették a filmbe a végső vágás során.

fefe79 2012.11.15. 21:19:36

@chipanddale74: ez így van. A Craig-féle filmek csak sima akciófilmek. A Bond-filmek mesefilmek voltak, az volt bennük a poén. Brosnan a cikkel ellentétben nem csak a kütyükkel boldogul, már említették itt a szentpétervári tankos ámokfutást példának okán, ami szerintem az összes Bond-film egyik legütősebb jelenete. A cikk "yuppi"-nak címezi Bondot, csak nem tudom, miért.

yes...questions 2012.11.15. 21:21:10

Szerintem pedig Dalton az egyik,ha nem a legjobb Bond. A két vele készült film is nagyon jó. Eredetileg neki szánták a Goldeneye-t is. Nem az ő hibája,hogy nem ő szerepelt benne végül...
Akit részletesebben érdekel,nézze meg az alábbi sorozatot a youtube-on. (Több részes, én a Daltonos részt linkelem be.)

www.youtube.com/watch?v=Y8XoQ_FVn2k

VVega · https://debugme.eu/ 2012.11.15. 21:51:03

A cikk nem yuppinak, hanem kütyübuzinak címezi a Brosnan-féle Bondot, mivel az elődeivel illetve az utódjával összehasonlítva sokkal nagyobb mértékben támaszkodik a Q-tól kapott játékszereire az ötletessége, keménysége és bátorsága helyett.

lifelike 2012.11.15. 21:55:17

nálam az első helyen osztozik Moore és Craig, utóbbi szerintem a legjobb az összes közül de Moore egy klasszikus figura, nem lehet igazából összehasonlítani őket, más volt a szerep régen

a Skyfall-t viszont kénytelen vagyok ütni egy kicsit:
alapvetően k.jó és minden Craig féle Bond filmet imádok, de az operatőri munka ebben az utolsóban kicsit gyengusz volt, jó helyszíneken nagyrészt szar snittek forogtak, a harci jelenetek ma már más szinten vannak (az M:I és a Bourne filmek után főleg)
többet ki kellett volna hozni a Skyfall-ból, sokkal többet, több volt benne, sokkal több, de elveszett, picit közepes lett (és még így is kurvajó persze) de a Casino Royale és QoS is több ponton felülmúlta a Skyfall-t képdramaturgiában illetve vágásban, rendezésben, stb.

ja és Craig haja is el volt baszva

Anti Anyag (törölt) 2012.11.15. 21:58:43

@Viktus: Hogyne, átmegyek hozzád ízlésért.

Mennyi is egy kiló abból nálad?

Anti Anyag (törölt) 2012.11.15. 22:16:15

@VVega: Nekem mondjuk, mindegyik tetszik, Craig sem rossz, mert akciódús, csak éppen ő nem JB.

Azért ezekbe elég sok pénzt öltek, szóval nem kockáztattak.

Teljesen igazad van, nekem James Bond Brosnan-al kezdődött, már a Roger Moore-s részek is kifejezetten elavultak voltak. Viszont RM JB-je nem a kütyük miatt jó.

Azt gondolom, hogy Brosnan tudta hozni az úriember és a kíméletlen, hazájáért harcoló kém figuráját, Craig már csak az utóbbit, ezért nincs is igazán JB-s hangulata a filmjeinek. Akkor inkább Michael Caine kémfilmjei, amelyek kifejezetten lassúak, viszont nagyon valóságszagúak és a gondos forgatókönyv miatt nagyon élvezhetők.

Persze nem nekem gyártják a filmeket, a fiatalabb nemzedéknek már nyilván Craig lesz a James Bond, ők Brosnant tartják nevetségesnek és lassúnak.

nyisziati 2012.11.15. 22:22:52

Bond = Moore.

Ma már nem a "többiek" másolják James Bondot, hanem fordítva. Így lettek a Craig-es filmek kicsit Bourne-os, kicsit Mission Impossible-szerű "utánérzetek". Nem rossz, a Casino Royale tetszett is, de messze vannak a sármos, hűvös dzsentlmentől.

Sütemény1975 2012.11.15. 22:59:59

1, Brosnan
2, Dalton
3, Connery
4, Moore
5, Lazenby
Craig nem Bond, hanem csepeli dokkmunkas.

duran6 2012.11.15. 23:11:07

1. Connery
2. Dalton
3. Lazenby
4. Moore
5. Brosnan
6. Craig

Nagyon nem jó irányba halad a széria...szépen lassan kiölnek Bond figurájából mindent ami őt azzá tette ami... kár.

öszödi mém 2012.11.15. 23:22:42

1. Connery
2. Moore
3. Brosnan
4. Craig
5. Dalton
6. Lazenby

Csumpitáz Alfréd 2012.11.15. 23:25:13

Daniel Craig.

A többit nem láttam. :D

T3raYon 2012.11.16. 00:20:03

Érdekes felvetés ez a Bond szinész "ki a jobb".
Sajnos almát a körtével próbálunk hasonlítani a hatalmas időhorizont miatt.
A fimkészitési és dramaturgiai technika változott, ami nagyban befolyásolja a karaktert, pontosabban: ahogy látjuk őt hasonló helyzetekben. Gondoljuk csak meg: Connery lekötözve a munkapadra amikor a lézerkés szét akarja vágni, Moore az anakondával küzd, Dalton lóg a kokaindaráló gép fölött, Brosnan a folytogató székben, Craig az üléslap nélküli székben rugdosva. Mások és ugyanazok - korszakok jegyeit viselik és mi akarunk választani, közben pedig csak arra szavazunk melyik korszak stilusa áll közelebb hozzánk.

Ha már sorrendezni kell:
1. Brosnan
2. Moore
3. Dalton
4. Connery
5. Lazenby
6. Craig

DE! ha belegondoltok, hogy mondjuk Connery milyen akcióhős lett idősebb korára (is) és elképzelitek őt akár egy Brosnan v. Moore korszakú filmben, szerintem vinné ő is a pálmát :)

Pacman 2012.11.16. 00:33:00

Bond az Connery, vagy Craig, a többi az kütyüsbohóc.

magyar ember teli szájjal 2012.11.16. 07:25:32

Brosnan totál feminin Bond, főleg Kaucky Armand hangjával. Mondjuk a Pierce is meg az Armand is olyan név ami akár női név is leehtne, mint a Flóris meg a Józsa.

midnight coder 2012.11.16. 07:47:49

Szerintem az igazi, hiteles James Bond Roger Moore volt.

tb79 · http://www.ukulele.hu 2012.11.16. 08:12:58

@Sütemény1975: Egyetértek, krégben semmi elegancia nincs, inkább egy nagyfülű majomra hasonlít :).

2012.11.16. 08:16:41

@midnight coder: ott a pont. A többi sima akciófilm, nem hozza át a Moore féle filmek feelingjét. (a régi, kicsit elavult, de még mindig jo Connery féle filmeket kivéve)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.16. 08:17:42

@VVega: az hogy sokan megnézik még nem aztjelenti hogy jó ,a barátok közt öt is sokan megnézik az jó?.a reklőmok miatt mennek be sokan ahogy én is és majd elaudtam.
Bár kétségtelen hogy a régebbiek még unalmasabb gagyik.

vitalis06 2012.11.16. 08:19:21

azt hiszem ez generációs kérdés.
Aki elég idős hozzá, hogy az elsőtől kezdve nézhette a filmeket az egyetért (szerintem) a listáddal. Aki fiatal azoknak a régi Bond filmek valóban lassúnak tűnhetnek, de ez egyszerűen a filmezés (akciófilmezés) fejlődése miatt van. Én élvezettel nézem, ahogy egy egy új szereplő alakítja a figurát.
Szerintem Bond nem a kütyüktől Bond, (ez a Brosnan generáció véleménye) hanem a a finom humortól és természetesen a ",mesétől"

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.16. 08:24:04

Aki Brosnant szereti az nyálas buzi és/vagy nő.
Semmi kemény nincs benne.

Jimbo75 2012.11.16. 08:27:41

Nálam a sorrend:
1, Brosnan (amikor a Világ nem elég-ben a víz alatt igazgatja a nyakkendőjét, az mindent visz, nagyon Bondos:DD)
2, Moore (Ő volt a legstílusosabb Bond)
3, Connery
4, Dalton
5, Craig (Egyáltalán nem illik a szerepbe, semmi sárm, 0 humor, csak a vadállat jön ki belőle, borzalmas választás volt)
6, Lazenby (Nem láttam a filmjét, így nem nagyon tudom hova tenni)

dennisthemenace 2012.11.16. 08:30:26

@midnight coder: Szerintem is. Craignek tipikus litvan, vagy ruszki keepe van, ezert nem csipem.

dennisthemenace 2012.11.16. 08:33:40

@danzig: "Spencer! Ne felejtse el lehuzni a wc t!" DDDDDDDDDDD

Régi Péter 2012.11.16. 08:44:53

Valóban elég szubjektív, nekem pl. a neandervölgyi képű D. Craig nem jön be, az No1. pedig az extra vicces Roger Moore!!!!

victor vacendak 2012.11.16. 08:54:16

a hype és a film minősége fordítottan arányos. ami a rangsort illeti, bárki, csak nem ez a levéltetű.

retard 2012.11.16. 09:10:15

Craig jó Bond. Bírom a pitbull természetét.
Körülötte viszont megváltoztatták a franchise-t, ami nem az ő hibája. A 3 craiges filmben egyszer csendül fel filmen belül a klasszikus Bond theme, és ha jól emlékszem kétszer mondja, hogy "a nevem Bond, James Bond". Ezek szerintem meghatározták az összes korábbi 007-et, ugyanúgy, mint a dögös macák, vagy a gyönyörű tájak.

fittyerfutty 2012.11.16. 09:10:49

A szerepet körülvevő rajongást és kultuszt nézve, soha az életben senki nem fog felérni Connery szintjére. A 60-as években akkorát szólt Connery James Bondként, hogy ahhoz mai mércével mérve az összes Marvell meg a 40 tonna sápadt vámpír elbújhat mögötte :) Mindent és mindenkit a maga helyén kell kezelni, ha nem így teszünk, akkor az egész tetszik-nem tetszik móka szubjektív. Olyan, mintha egy 100 éves Rolls-Royce-ra közölnénk, hogy lassú szar.
James Bond egyébként különösen az a karakter ami a napi politikához és kütyükhöz kell, hogy alkalmazkodjon. És mivel akkor voltam gyerek, nekem a Szovjet ellenes filmek jönnek be leginkább. Leszámítva a GOLDFINGERT és a GYÉMÁNTOKAT mert az a két film külön kategória :D

Mr.Treeger 2012.11.16. 09:11:00

Örülök, hogy Lazenby nem az utolsó lett. Nagyon szeretem azt a filmet. Ő is jó, Coennyr után adott mélységet a szerepnek. Savalas nekem nagyon jó Blofeldnek is. Arról nem beszélve, hogy ebben van az egyik legszebb zene.
Bár most Bardem fogják, hogy ő a meleg gonosz, Savalas Blofeldjében is érezni ezt.
Ha lefutott a maradék két Craig film, lehet elmodani, hogy elérte a Connery féle szintet.
A Moore féle Bond szintén remek, Brosnan főleg ezt szerette volna másolni, de Daltonnal közösen a leggyengébb darabokat adták.

Wilzor 2012.11.16. 09:12:20

ez a Skyfall egy sz"r film... A többi James Bondhoz képest.

Lehetne írni róla hogy miért, de nekem hatalmas csalódás volt és nem érte meg megvenni a mozijegyet.
DE
Szerintem Craig a második legjobb James Bond ( nemcsak az újakat láttam). Első Pierce Brosnan.

Bár aztkell hogy mondjam hogy se a Kvantum Csendje se a Skyfall nemhozta azt a szintet amit elvártam volna. Craiges Bondok közül nálam a Casono Royale viszi a pálmát. Abba megvan minden. Ennek ellenére Craig mint 007 nagyon jó. A The girl with dragon tattooban egyáltalám nem tetszett, egyszerűen Blomkvist karaktere nem illett rá. De James Bond igen.

2012.11.16. 09:42:28

@Wilzor: Ha már kicsit off, akkor nézd meg az eredeti norvég "Sárkánytetkós lányt":) ne a moslék remaket! Elámultam, hogy milyen k**** jó az eredeti norvég film. (mellesleg onnan ívelt felfelé Nyqvist és Rapace)

Wilzor 2012.11.16. 10:00:20

@agregory: Láttam már az eredetit, meg kell hogy mondjam sokkal jobban tetszett mint az amcsi. Sok európai film van amik nem kapnak nagyobb vízhangot, és mégis vannak olyan jók vagy még jobbak mint az amerikaiak, de ugye Hollywood...

Rapacet fogjuk még látni filmekben.
Mikor néztem a Prometheust tudtam hogy ismerős a csaj, de eszembe sem jutott volna hogy ő volt a tetovált lány, mikor hazaértem a moziból és csekkoltam az IMDB-t volt nagy meglepődés részemről.

VVega · https://debugme.eu/ 2012.11.16. 10:41:10

Érdekes, hogy a hozzászólások alapján mennyien nem kedvelitek Craig-et, miközben két vele forgatott Bond-film is mind a kritikusok, mind a közönség szerint a sorozat szűken vett legjobbjai közé tartozik, valamint anyagilag is nagyon jövedelmezőek.

Én nagyon kíváncsi vagyok, hogy innen merre mennek tovább, a következő két epizód állítólag egy összefüggő történetet mesél majd el.

Wilzor 2012.11.16. 11:01:58

@VVega: 3 film volt Daniel Craig főszereplésével. Melyik kettőre gondolsz?

Az hogy egy szűk közönség( pl a magyar blog olvasók) hogyan viszonyulnak a D.C-hez illetve az új James Bondokhoz szvsz nem zárja ki hogy igazi blockbuster legyen akár ez a pocsék skyfall is.(tudom h ez hozza a legtöbb pénzt most)

Régen nemtudtak ennyire sikerek lenni a filmek ebben a kategóriában mint most. Ugye ez társadalmi és szociális változásokban keresendő, meg persze a technológia fejlődésében.

Eleve a reklám több emberhez jut el, a film saját marketingje és a szponzorok pl Heineken által is.

Én remélem hogy kitalálnak valami izgalmas sztorit és kicsit logikusabbá teszik a cselekményt.

VVega · https://debugme.eu/ 2012.11.16. 11:08:21

@Wilzor: a Casino Royale-ra és a Skyfallra gondoltam. Jó érveket hozol fel, egyetértek velük :)

dennisthemenace 2012.11.16. 15:08:09

@VVega: Angol kollegaim egy resze is azt mondja, semmi brit kinezete nincs, nem igazi Bond.

Dani77 2012.11.17. 18:59:02

Szerintem Daltonhoz köthető a legjobb üldözési jelenet. (Cselló-tok szánkó és ami előtte-utána van.) Az én személyesen sorrendem. (És már előre várom a kivégzőosztagot. :) )
1. Connery
2. Dalton
3. Craig
4. Brosnan
5. Lazenby
6. Moore

VVega · https://debugme.eu/ 2012.11.18. 19:41:34

A Top Gear BBC-s autós műsornak van egy 50 év Bond autói elnevezésű különleges epizódja, ajánlom mindenkinek, nagyon szórakoztató :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.19. 16:26:41

már féltem, hogy leállt a blog olyan régen volt poszt erre ilyen sok?!
süti beállítások módosítása