Filmsor

Püföli egymást az RTL Klub és a Tv2 nézettségben

2012. június 04. 16:00 - icusb

A Csillag Születik 2012-es szériája kiemelkedő nézettséget ért el a 18-49-es korosztály körében. Indulásától kezdve (2012. március 17.) rendre a legnézettebb tehetségkutató műsor volt a hazai televíziós piacon, ráadásul a legtöbbször a hét legnézettebb műsora is volt a 18-49-es korosztálynál.

Méltóképpen búcsúzott a 2012-es Csillag Születik. A szombati adás 34,9 százalékos közönségarányt ért el a 18-49-es korosztály körében. Ezen a napon jelentős, 12,6 százalékpontos különbség volt főműsoridőben* az RTL Klub és a TV2 között, a 18-49-es korosztályt vizsgálva.

A 18-49-es korosztály körében felállított 22. heti nézettségi toplista első tíz helyéből hetet a piacvezető RTL Klub szerzett meg. Az első helyen a már említett Csillag Születik finálé található. Harmadik helyen az RTL Hírek vasárnap késő esti kiadása található. A lista negyedik pozíciójában a vasárnap este vetített Függetlenség Napja szerepel. Az ötödik, hatodik, hetedik és nyolcadik helyet pedig egy-egy Barátok közt adás szerezte meg.

A 22. heti nézettségi toplistán a 18 és 49 év közötti nézők körében felállított top50-es ranglistán szerepel még többek között az összes múlt heti A gyanú árnyékában rész, négy Fókusz és három Híradó adás is.

Az RTL Klub a 22. héten is megtartotta piacvezető pozícióját főműsoridőben*, a 18-49-es korosztály körében, a 23,7 százalékos közönségarányával.

*Az RTL Klub a 19 és 23 óra közötti időszakot tekinti főműsoridőnek, ahogyan az Európában a legáltalánosabb és legelfogadottabb. Az adatok az AGB Nielsen Médiakutató Kft. 18-49-es korosztályt érintő mérései alapján készültek. 

A teljes lakosság körében a Jóban Rosszban, míg a 18-49 évesek között az Indiana Jones legújabb része lett a TV2 legnézettebb programja. Az említett műsorok ráadásul a csatorna idei legjobb nézettségét is hozták a két célcsoportban.

A teljes lakosság körében a szerdai Jóban Rosszban (2. epizód) nemcsak a TV2 legnépszerűbb műsora, valamint a nézettségi toplista második helyezettje, de egyben a csatorna idei legnézettebb műsora is lett. A TV2 népszerű napi sorozata ráadásul az év eddigi legjobb átlagos heti közönségarányát is megszerezte az említett célcsoportban a múlt hét során nyújtott teljesítményével. (22. hét – 25,7 SHR%)

A teljes lakosság körében elért sikerek mellett, a TV2 múlt héten a 18-49 évesek között is népszerű volt: 3 alkalommal is megszerezte a piacvezető pozíciót főműsoridőben. Hétfőn, szerdán és vasárnap is elsőnek bizonyult a csatorna. A hét utolsó napja azért is kiemelkedő, mert ez a nap lett a TV2 idei harmadik legsikeresebb napja. Ehhez nagyban hozzájárult a TV2 esti Moziverzum filmje, az Indiana Jones és a kristálykoponya királysága, mely a csatorna idei legnézettebb programjának bizonyult ebben a nézői szegmensben. A 18-49-es heti toplistán a film a második helyezést szerezte meg, hajszálnyival lemaradva az első helyezett Csillag születik végső döntőjétől (különbség 0,4 AMR%).

Nemcsak a Jóban Rosszban és a vasárnap esti film, de a TV2 napi hírműsora, a Tények is remekelt az elmúlt héten: mind a 18-49 éves, mind a teljes lakosság körében az elmúlt hét legnézettebb hírműsora volt.

Ezeknek az eredményeknek köszönhetően, a fent említett célcsoportban, főműsoridőben még tovább csökkent a két legnagyobb csatorna közti különbség. (SHR% TV2: 20,9 vs RTL: 23,7: -2,8)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://megneztem.blog.hu/api/trackback/id/tr874564999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.